Thursday, August 09, 2007

Balinozás egy dunai kotrásnál

















Nagybátyámmal, Mikivel mentünk horgászni egy egész napra - így nekem ezen a nyáron valószínűleg a nagyobb horgászatok véget is értek. Kora reggel indultunk szerdán, át az új Duna hídon, amin először keltem át autóval (meg egyébként is) - NAGYON jó lett! A kotráshoz mikor megérkeztünk, lehetett látni balin rablást. Kipakoltunk a parton, és én sokat nem is teketóriáztam, inkább elindultam a kotrás "sarkához", ahol minden irányban közvetlenül a part mellett rabolt a balin. Reggel fogtam két 1,5 kiló körüli (45 cm körüli) és egy kisebbet, persze, mivel a balin egyébként is gyorsan elpusztul, és mi egy napra mentünk, mindet visszadobtam. Igazi "catch and release" nap volt. Később még jött néhány kisebb, majd amikor viharosabb szél érkezett, több órányi meddő dobálást követő pihenés után első dobásra jött egy szebb darab. Ahogy viharosabbá fordult a helyzet, beindultak a rablások is. Közben felpakoltunk az autóba - rengeteg cuccunk volt. Visszamentünk pergetni. Egyszer csak előttem 2 méterre a vízben nagy csobbanás, én meg belevágtam a szereléket: két lottyanást láttam, de nem húzott nagyon a hal. Miki megszákolta a balint, mikor megjegyzi viccesen, hogy te, az ólmon is van! Tehát megint sikerült egy dupla-fogást összehozni, amikor az alsó horogra és a felsőre is megakad egy-egy. Mindkettő vastag, jó erőben lévő hal volt, mentek is vissza a vízbe. Rá két percre volt még egy hasonló ívású balin, így összesen 8-at sikerült összehozni - persze: egy nap alatt.

Miki közben serényen fenekezett és úszózott, és egy gigantikus törpeharcsát vett ki (kishalra jött). Sok keszeg, bodorka és ilyenek jöttek, ill. később kishalra egy sügér még neki.

Nap közben Évi, Johanna illetve az unokatestvéreim, Ádám és Dani (Miki fiai) is átjöttek komppal, és picit besegítettek csalihalat fogni stb. Nagyon jó volt, hogy a lányok ott serte-pertéltek körülöttem, csak kár, hogy hamar visszajöttek a városba. Éjszakára is kint maradtunk Mikivel, kicsit arrébb, a nagy Duna beágazásánál, de inkább egy jó szabad ég alatti alvás lett a dologból...

3 comments:

Anonymous said...

Hi, nem ismerjük egymást, a feleségem a zimonyiék blogjáról klikkelt rád, és felkeltetette érdeklődésem a gitáros videók linked. na meg nagynehezen a fotóházon is rádtaláltunk. én magam is szeretek gitározni, bár se módom, se túl nagy tudásom sincs, de a jó zenét szeretem,(keresztény rock minden mennyiségben na meg u2) és fotózni is. a fotóházon grovel néven megnézheted képeim. a feleségemmel van egy pár közös ismerősöd ahogy az alapján látom, de egymást nem ismeritek. az egyik pesti ismerősöm pedig ajánlotta, hogy halgassam meg a részletkérdést, amik ha jól sejtem ti vagytok. szóval kicsi a világ. üdv és isten áldjon, fehér dani

Wildbob said...

szia! Örülök, hogy itt összefutottunk! A Részletkérdés nem az én bandám, de Kormány Greg-gel nagyon jóban vagyok. A Debreceni dicsőítő suliban tanítottam szólógitárt, talán még onnan emlékezhetsz - bár, ha nem voltál, akkor nem :D. Köszi az érdeklődést a gitáros videok iránt, rakok még fel többet is - emellett egy barátommal csináltunk egy YouTube-os oldalt Daczi Zsolt barátunknak is, aki nemrég halt meg. (DacziZsoltnak felhasználónév alatt fut az a videooldal). A zenével foglalkozom leginkább, fotózni nem annyira tudok :D, de most akkor majd megsasolom a képeid! Üdv, és remélem, még dumálunk!

Wildbob said...

uhh, a képeid nagyon jók! gratula!