Sunday, February 10, 2008

CSAKAZÉRTIS




Nővéremtől azt kaptuk karácsonyi ajándékba, hogy finanszírozta nekünk a tegnapi ELSŐ EMELET koncert belépőit! Más kérdés, hogy egyébként is megvettem volna a jegyeket. :D Gyerekkorom nagy zenei impulzusa volt az akkori teljesen új hullámos zene. Amint azt leírtam már a "Video killed the radio star"-os post-unkban, a nyolcvanas évek eleje egy új fejezet volt a zene történelemben: az addigi hagyományos rock vonalat ha nem is felváltotta, de kiegészítette valami teljesen más, addig ismeretlen zenei kezdeményezés. Talán unták már a sok rockzenekart az emberek, és valami frissre vágytak. Ez persze a rock zene érdemeiből nem von le, azóta is nagyon népszerű, az új hullám pedig az évek során átalakult, és más műfajok alakultak ki belőle. Kétségtelenül rengeteget adott a zenének a rengeteg újítás, amit ez az eleve populárisnak indult műfaj hozott magával.

1985 tájékán az Első Emelet már országosan is elismert, és nagysikerű újhullám-zenekar volt. Első nagylemezük 1984-ben jelent meg, és emlékszem, nővéremék korosztálya teljesen megvadult a fiatal - lágyabb zenét játszó - férfiak láttán. Bennem, bár még gyerek voltam, az induló, kibontakozó zenei vénát, gyakorlatilag (a rock mellett) teljesen karhajlatban találta. Óriási őrület volt a városunkban, és én már 8 évesen, 1986-ban mentem Első Emelet koncertre. Később voltam még nővéremmel és anyukámmal 1997-ben is, a 15 éves jubileumin is, még a régi BS-ben. Most szerettem volna, ha Évi is megnézi, mit tudnak az ötvenes éveik eleje felé járó fiúk. Kiderült: alig változtak valamit, ma is tudják, amit 25 éve.

Ma már talán sokaknak megmosolyogtató a régi melírozott, tollfejű, vászongatyás, szinti-gitáros megjelenés, és a zene, de mindenkit biztosíthatok: élőben elsöpört ott mindent a banda. A nyolcvanas évek elejei megjelenés azóta már letisztult, és a hangszerek is modernebbek: de a szinti-gitár még néha előkerül :-D
Óriási volt! Iderakok nektek pár relikviát, és a mostani koncert reklámját is. A régi kép egy 1985-ös karácsonyi fotó, ahol a nővéremmel állunk, újdonsült Első Emelet 2. (második) nagylemezével!

PLUSZ itt van egy telefonos video (amin a fejem 2 mp-ig látszik is :D ) a koncert LEGELSŐ számáról:

8 comments:

SKata said...

Irigyellek,biztos nagyon faja lehetett:)!

Wildbob said...

thx, tényleg az volt!!!!

Peter Lazar said...

Itt is meg kell jegyeznem ... emlékszem... átéltem... tuti volt akkor is és most is... Pont azt kell megállapítanom, hogy sok bandát hallottam jubileumi koncertet adni. Sokszor csak jóindulatból lehet azt mondani, hogy még mindig jók. Hát az Emelet esetében azt kell mondanom, hogy nem így volt. Csabinak soha nem volt hangja, tehát nem gond. Kiki mindig ilyen volt.... de zenélni még mindig nagyon tudnak.

Wildbob said...

igen, én is láttam-hallottam pár jubileumi koncertet, de ők hihetetlenül frissek voltak! Én nagyon remélem, hogy hasonló frissességgel tudok majd 50 évesen (ill. ahhoz közel) zenélni. Kiki megdöbbentett, hogy tud így énekelni két órán keresztül. Ez óriási profizmus - de Gabi basszus játéka volt a legkirályabb (leszámítva az "Álmatlanul" elején - ott volt valami , vagy nem tudom) + a dobos srác. Kisberkes is a szokásosan ütős volt, csak őt nem mindig hangosították jól. Összeségében viszont nagyon remélem, hogy hamarosan lesz még ilyen, és nem kell MÉG 10 évet várni!

SKata said...

Amúgy jobban vagy már?

Wildbob said...

hát, ja, köszi, azt hiszem igen: már nem hasogat a fejem, és az arcüregem is OK. CSak még nagyon orrhangom van, mivel eléggé fújom még az orromat.

SKata said...

huhh,nem irigyellek,én a terhességem eleje óta se voltam beteg (19hónap,jeeee!),de mivel nincs mandulám,mindig a "gyuszi":))) támadt rám...lehet,hogy Neked is porszívózni kéne az orrodat,mint a kicsiknek és akkor rendbejönnél hamar:))))
Most látom,hogy belinkeltél minket....köszönöm!

Wildbob said...

naná, hey!