Monday, June 30, 2008

Nyári szünet elejei BALINOK a Balcsiból!




A balinokat egy kivétellel a pénteken vásárolt műléggyel fogtam - köszönet az R21 üzletnek! - Az egy kivétel is úgy esett, hogy a légy-balinólom szerelékkel felruházott előkém egy dobásra mindkét horgára jött két másfél kilós hal (lásd a képen, ahol két hal szerepel együtt). Mikor vettük be a csónakba a halat, mondom is apunak, hogy - Te, apu, ezen van még egy!. A legnagyobb balint viszont ma reggel fogtam a balatonőszödi Minisztertanács üdülőjének partja mellett. Jó messziről már láttuk a "fürdést", amit kb. 4 balin művelt, mindössze kb. 2 nm-nyi területen. Odaeveztünk tehát, és én kiszálltam a csónakból (partközelben voltunk, így csak derékig ért a víz). Talán a harmadik dobásra meg is akasztottam az első, kb. 2 kg-os, 47 cm-es halat. Volt még egy kb. ekkora, de e két fogás közt jött életem eddigi legnagyobb balatoni balinja. Miután eldobtam a műlégy-ólom szereléket, és kezdtem vontatni, egy nagyon erős ütést éreztem a zsinór másik végéről, ami egyébként normális reakció egy balintól. Viszont a fékem feltűnően erősen kezdett szólni, és a halam is oldalra + lefelé húzott. 10 percnyi fárasztás után tudtam csak kipilleszteni ezt a nagyszerű halat, addig úgy ment, mint egy torpedó. Otthon megmértük, 60 cm és 3,5 kg-t nyomott! (a képen mögéje szegődtem én is ;-) )

4 comments:

SKata said...

Aztaaa,mekkora halacskák!Én ekkorákat eddig csak pontyban láttam,mert Apukámékkal régebben sokat horgásztunk!Illetve,akarom mondani,majdnem ekkorákat:DDDD!
Tök izgi volt,ahogy leírtad,mintha ott lettem volna!Egyszer sikerült fognom egy 1,5kg-os pontyot és mondhatom,azóta nem csak az olvasás miatt megyek horgászni,ha megyek:)))!
Balint sütni igaz?Nyamiiii:)!

Wildbob said...

ja, nagy élmény volt! A ponty is tud jó élmény lenni, de én általában inkább rablóra pergetek, az izgalmasabb valamivel. De azért szeretek pontyozni is: melléktevékenységként :D
Balint sütni is lehet, de ekkoránál rántani is: tul.képpen mindegy!

árpi said...

gratula!

bár nem értek sem a halakhoz, sem a halak kifogásához, nagyon tetszett a leírás - látszik, hogy szenvedéllyel műveled a halak szárazföldre való ráncigálását :)

Wildbob said...

köszi Árpi! Próbáltam úgy leírni, ahogy történt. De azt át kell élni. Amikor jön egy századmásodpercnyi pillanat, amikor hirtelen tudatosul benned, hogy kapcsolatba kerültél egy másik élőlénnyel, és ott vár a zsinór végén! Óriási! a kivevés, a kézben fogás nem is akkora élmény, mint az a pillanat-töredék