Monday, April 17, 2006

Csonttollúak










A cím: aki esetleg nem jártas a madarak terén, azt beavatom, hogy először is mi tagjai vagyunk a Magyar Madárvédő Egyesületnek,
másrészt, ami ebből adódik, nagyon szeretjük a madarakat.
A "csonttollú" egy gyönyörű szép madár, dekoratív külsejéről nagyon könnyű felismerni (a képen látjátok), de "találkozni" vele nem túl egyszerű, ugyanis télen vándorol el hozzánk nagyon messziről. A kis térképen látni, milyen távolról érkezik! Gyönyörű bóbitája van, és néha fel is állítja! Ez akkor nagyon látványos, amikor legalább 100-200 példányt látunk egyszerre, és mind ilyen peckesen, hegyes bóbitával áll a fán - ja, és általában egy irányban állnak, egyszerre mozdulnak sokszor. Szombat délután Dunaújváros belvárosában (inkább már kifelé menet) figyelmes lettem egy érdekes ciripelő hangra. Olyan volt, mintha egyszere 100 tücsök mondta volna, csak éppen nagyfényben, és a magasból jött a hang. A mellettem lévő fa tetejéről hallatszott, és legalább 100-150 csonttollú torkából jött ki ez a jellegzetes "szríí" - "szríí" hang. Jellemző is rá a csapatban járás, de ekkora csapatot még nem láttam, csak olyan 10-20-asat, azt is viszonylag közelről - mert elég bizalmas természetű madárka. Azért lepődtem meg nagyon, mert ritkán látni őket, különösen áprilisban, hiszen a csonttollú igazából téli vendég nálunk - amíg van, falja a bogyókat! Az utolsó előtti kép, amit felrakok ide róla (róluk) egy csapatról készült, de amit én láttam az ennél 20x nagyobb csoportosulás volt!

3 comments:

Anonymous said...

Madárka! Ez valami egészen elképesztő. Egyrészt, hogy az elmúlt 3-4 hét milyen aktívan zajlott nálatok. Itt a tavasz, mi? :) Másrészt, hogy a gyönyörű kislányotok milyen ütemben fejlődik. Egészen káprázatosan szép baba. Valamikor igyekszem dobni egy e-mail-t. Addig is píszful days. :o))

Wildbob said...

Köszönöm a sok dicséretet! Várni fogom a mailt! Kiváncsi vagyok, mi volt veled mostanság, hogy vagy. Andrissal beszéltem egyik nap, mondtuk, hogy majd együtt megyünk a találkozóra, HA LESZ. Mert ráüzentem Pistára (Medő Kalács), meg Sziszora is, de csak utóbbi írt vissza, hogy ő nem tudja...

Anonymous said...

Megjött a mail, Verébkomám. Lesz 10 éves hamarost. Küldöm az emilt holnap.